Coachverhaal van Wim Drost
Wim is coach bij Qredits en ondersteunt ondernemers. Benieuwd naar zijn ervaringen? Lees zijn verhaal.
'De tussenweg? Het gesprek aangaan!'
Deze Limburger wordt altijd gelukkig van de drive, de eigenwijsheid en het doorzettingsvermogen van ondernemers. In tijden van de coronacrisis kon een ondernemer de positieve flow nog wel eens verliezen. Dus melde Frits Gubbels zich bij ons als Coach, zodat hij die elementen weer aan kan wakkeren.
Zelf is Frits al sinds 1998 ondernemer in de ICT, zijn kracht ligt op het gebied van consultancy, advies en ondernemerschap. 'De diensten die ik draaide op de lijn waren vaak de ochtenden, dan hoopte ik de ondernemer nog te kunnen oppeppen voor die dag.' En die positieve inslag gebruikte Frits in de gesprekken met ondernemers continu.
'Naast ondernemers die al gestart waren, kreeg ik ook een belletje van een dame die wou starten. Interessant wel in de toen roerige tijden, dus ik was nieuwsgierig naar haar plan. Ze wou een bedrijf beginnen in de uitvaartbranche, maar ze moest het ondernemersplan nog volledig opstellen. Het was dus een verkennend gesprek. Liggen je krachten hier, waarom wil je dit graag, waarom past dit werk bij jou? Met deze ondernemer heb ik nog wat meer contact onderhouden zodat ze bij vragen over het opstellen van haar plan ook terecht kon bij mij.'
Qredits Coach
Altijd een coach die bij jou past
wij zoeken de juiste matchGratis coaching
voor klantenPersoonlijk
persoonlijk betrokken bij onze klantenSociaal
bijdrage leveren aan de maatschappij'Daarna belde een ondernemer in de huursector. Hij heeft verschillende locaties in de verhuur, maar de achterstanden liepen inmiddels op. En waarschijnlijk was dit nog maar het begin van de achterstanden voor de komende periode. Samen met hem hebben we wat opties doorlopen. Je wilt als ondernemer ook je eigen rekeningen kunnen betalen, maar wilt ook je klant niet afschrikken door er een incassobureau op af te sturen. In de coronaperiode helemaal niet, dat voelt niet klantvriendelijk. De tussenweg? Het gesprek aangaan! Praat met je huurders. Wat kunnen ze momenteel wel betalen, in termijnen of geef een uitstel waar jij ook nog mee kunt leven? Dit was de insteek die ik destijds met hem besproken had. Ook was hij erg blij met de tip om in de directe omgeving hulp te zoeken bij personen die kunnen helpen met het bellen of mailen van niet-betalende klanten.'