Training Social Media basis
Waar, wanneer en hoe begin je met social media?
Zo verbeter je je vindbaarheid online
Jij hebt een geweldig product of dienst in handen. Nu wil je ervoor zorgen dat klanten jouw product of dienst online kunnen vinden. Maar waar begin je?
In de training Online Marketing leer je alles over de belangrijkste online marketing kanalen. Je komt erachter welke online marketing activiteiten passen bij jouw bedrijf. En je krijgt handige tips waar je gelijk mee aan de slag kunt.
Til je marketingskills naar een hoger niveau!
Na het volgen van de training Online Marketing:
De online wereld biedt ondernemers veel mogelijkheden om hun doelgroep te bereiken. Je website is dan het visitekaartje van je bedrijf. Maar hoe zorg je dat klanten op jouw website komen? Om goed vindbaar te zijn voor je klanten, moet je wat dieper in de materie duiken. En dat is precies wat je gaat doen tijdens deze training.
Misschien heb je al eens gezocht naar informatie over online marketing. Grote kans dat je de termen SEO en SEA voorbij hebt zien komen. Wat betekenen die termen eigenlijk?
SEO staat voor zoekmachineoptimalisatie. Door verbeteringen aan te brengen op je website, krijg je een hogere positie in Google. Het gaat hier om organische resultaten, dus waar je niet voor betaalt.
Maar hoe maak je jouw website SEO-proof? Dat (en meer) behandelen we tijdens de training.
Wil je betalen voor een hoge positie op Google of andere zoekmachines? Dat noemen we SEA. Je koopt dan advertenties boven, onder en naast de organische resultaten.
Wil je weten hoe dit werkt? Tijdens de training leer je de basis van hoe je online adverteren op Google inzet voor jouw bedrijf.
Je hebt net gelezen over SEO en SEA. Maar er zijn nog meer manieren om de online zichtbaarheid van jouw bedrijf te vergroten. Bijvoorbeeld door te adverteren op het Google Display Netwerk. Of door je producten te verkopen op een extern platform.
Tijdens de cursus Online Marketing kijken we welke online kanalen het beste bij jouw bedrijf passen.
Met e-mailmarketing benader je jouw klanten direct via e-mail. Je kunt bijvoorbeeld nieuwsbrieven sturen of je klanten informeren over speciale aanbiedingen.
E-mailmarketing kan heel effectief zijn om jouw klanten online te bereiken. Wel zijn er belangrijke voor- en nadelen waar je rekening mee moet houden. Tijdens de training leer je hierover.
Een andere vorm van online marketing is adverteren op social media. Tijdens de training krijg je tips en tricks over het succesvol inzetten van advertenties op sociale media. Zoals TikTok, Instagram en Facebook.
Meedoen? Leuk! Meld je aan voor deze training.
Kom je er niet uit of heb je vragen? Wij helpen je! Ook voor advies over welke training het beste past bij jouw situatie. Chat met ons of neem contact met ons op.