Vrouw met pet en bril op zit op de bank. Arrow

Ondernemersverhaal: Sascha Kunenborg – IOME ink and beautybar

Make-up, lunchen, tatoeëren en nog veel meer in hartje St. Willebrord

Ashley Grobben
Geschreven door
Ashley Grobben
Content marketeer
Toegevoegd op
22-07-2025
Gemiddelde leestijd
5 minuten
Geplaatst onder
Ondernemersverhalen
Kennis & Inspiratie

Van tattoo tot een kopje koffie

In St. Willebord, het dorp dat bekend staat als ‘het Mirakel van Brabant’, vind je IOME ink and beautybar. Ooit begonnen als tattoo- en make-upstudio van Steph en Sascha, inmiddels uitgegroeid tot veel meer dan dat. Een lunchroom, een Japanese headspa, ondernemersavonden… het is een shop-in-shopconcept geworden zoals ze het altijd voor zich zagen. “Onze Bedrijfsadviseur Conny was zó enthousiast over ons plan en geloofde er meteen in. Dankzij dat vertrouwen konden we gaan verbouwen.” Benieuwd hoe Sascha haar droom waarmaakte? Lees haar verhaal. 

Ink & Beauty in één salon

Sascha Kunenborg begon op haar achttiende als visagist in Amsterdam. In 2011 is ze zelfs benoemd tot visagiste van het jaar. Na een paar jaar keerde ze terug naar Brabant, waar ze een kleine ruimte van haar stiefmoeder kon overnemen. 

“Ik richtte het in als beautysalon. Een klein zaakje, met een kaptafel en een tafel voor workshops. Geen kapsalon of schoonheidsspecialist, puur visagie en haarstyling: 'Make-over Salon by Sascha'. Maar ik kreeg steeds vaker de vraag of ik dat ook kon doen. Ik merkte toch: in een dorp wil men vaak alles onder één dak, een one stop shop. En dat miste ik.” Toen ze Steph ontmoette, haar man én tatoeëerder viel dat op zijn plek. “We zetten een tattoo-stoel in mijn salon en combineerden het: Ink & Beauty was geboren. Binnen no-time zat Steph volgeboekt. Zijn klanten werden ook mijn klanten. Dat is nu vijftien jaar geleden.” 

Zo groeide hun idee uit tot een drukbezochte onderneming. 

Arrow

Van 24 naar 240 m²

Sascha volgde extra opleidingen, bijvoorbeeld voor permanente make-up. Ze namen een piercer aan. Maar alles gebeurde op 24 vierkante meter. “Dat was gewoon echt heel krap.” In 2015 lukte het om een groter pand aan de Dorpsstraat te kopen. “We wilden meteen een shop-in-shop maken, maar onderschatten hoe lastig het is om dat gevuld te krijgen. Ik was ook net zwanger. Dus begonnen we met z’n tweeën en breidden langzaam uit.” 

Alles onder één dak

Na een paar jaar kwam de echte doorbraak. “Twee jaar geleden hebben we het pand verbouwd tot wat het nu is: een tattooshop, een make-uphoek met fotostudio, drie verhuureenheden met Japanese headspa, schoonheidsspecialiste, een meeting room en… een lunchroom. Want in dit dorp was niets waar je even kon koffiedrinken of lunchen. Dus het voelde voor ons logisch om het aanbod compleet te maken.”

Bij een nieuw concept hoort ook een nieuwe naam: IOME. Als je het in het Engels uitspreekt: ‘I owe me’, zeg je eigenlijk: ik gun mijzelf... een lunch, een tattoo, een headspa. Wat dan ook. Precies wat deze plek is: een cadeau aan jezelf.

Sascha Kunenborg

Sascha Kunenborg

IOME ink and beautybar

Maar met alleen een idee…

...kom je er niet. Een shop-in-shop wilden ze al jaren. Maar hoe richt je zo’n ruimte in zonder de kennis, kunde of het geld? “We hadden geen budget, alleen een plan en een heleboel doorzettingsvermogen.” Ze schakelden een interieurontwerper in, een horeca-adviseur en een financieel adviseur. Die laatste bracht hen in contact met Conny, Bedrijfsadviseur bij Qredits.

“Vanaf het eerste gesprek was zij enthousiast. Ze geloofde in ons plan, in wie wij zijn, in wat we wilden bouwen. Terwijl anderen alleen risico’s zagen, zei zij: dit móet gewoon lukken. We kregen de financiering rond en konden verbouwen, van isolatie tot inrichting.” En het resultaat mag er zijn! Het is een plek waar alles klopt. 

“Het is zelfs mooier geworden dan we vooraf dachten. En ik ben best kritisch hoor, ik ben gek op interieur.”

Arrow

Ondernemerschap in de shop

De verbouwing zorgde niet alleen voor een nieuwe indeling, maar ook voor een nieuwe focus. “Ik heb permanente make-up losgelaten. Daarvoor hebben we nu een specialiste in één van de verhuurunits. Mijn creativiteit en energie stop ik nu in de lunchroom, de make-up en vooral: het samenbrengen van mensen.” Dat doet Sascha bijvoorbeeld tijdens haar branding of boudoir shoots met vrouwelijke ondernemers. Waar ze samenwerkt met fotografen in haar eigen studio, maar ook tijdens de maandelijkse ‘ondernemerstafels’.

Een laagdrempelige ochtend vol herkenning, uitwisseling en inspiratie. “We zitten allemaal met dezelfde dingen. En ik vind het heerlijk om dat soort gesprekken te voeren en dingen te organiseren.” Zelf blijft ze ook leren. Zo volgde ze bij Qredits trainingen over klantengroei, focus en social media. “Zodra ik iets nieuws leer, deel ik het tijdens de ondernemersevents. Zo geven we het aan elkaar door." 

Fotografen: Nicole den Harder, Tanja Kats en Stories About You. 

Training Focus & Klantengroei

De training Focus & Klantengroei helpt je om keuzes te maken die écht bij jou passen.
Ontdek de training