
Wil je ook altijd zichtbaar zijn? Zet AI-tools in voor social media!
Een stijlvolle babywinkel vol duurzame essentials
Senne Brem (23) is het gezicht achter HUSKS, een duurzame babywinkel middenin het centrum van Deventer. Wat begon met een gehaakt babydekentje voor haar zwangere zus, groeide uit tot een webshop vol stijlvolle babyproducten. Inmiddels heeft ze haar eigen fysieke winkel in de Engestraat. Of zoals het ook wel wordt genoemd: de PC Hooftstraat van Deventer. Met een financiering van Qredits kreeg ze het startkapitaal rond én volgde ze de Training Social Media Gevorderd die haar hielp om haar merk professioneel in de markt te zetten. “Ik wist zéker: dit gaat werken. En dat doet het ook.” Benieuwd hoe ze haar droom waarmaakte? Lees snel verder.
“Toen mijn zus zwanger was, haakte ik voor haar een babydeken van 100% merinowol. De kraamverzorgster was zó enthousiast dat ze zei: ‘Dit zou iedereen moeten hebben.’ Toen begon er iets te borrelen.” Senne deed marktonderzoek, sprak met moeders en verloskundigen en kwam erachter dat er meer behoefte was aan duurzame, stijlvolle babyproducten. “Dat is waar het allemaal begon."
"Tijdens dat onderzoek kwam ik er ook achter dat er weinig lekker ruikende, natuurlijke babyzepen zijn. De meeste zijn óf synthetisch óf geurloos. Dat kon beter.” In samenwerking met een bedrijf uit Deventer ontwikkelde ze een natuurlijke babyzeep met geuroliën en verzorgende boters. “Voor de kwetsbare babyhuid wil je het allerbeste. En geur is belangrijk: aromatherapie werkt ontspannend, ook voor kleintjes. Denk aan lavendel of bergamot voor rust en slaap. Daar wilde ik iets moois mee doen.”
Van idee naar product, Senne maakte het waar. Jij ook?
Vanaf moment één was het duidelijk: HUSKS moet duurzaam zijn. “Duurzaamheid zit in de wortels van mijn bedrijf. Ik onderzocht alle merken die ik verkoop: hun productiemethoden, certificeringen en stijl. Alles wat in de winkel ligt, is zorgvuldig geselecteerd. Duurzaam, verantwoord geproduceerd en stijlvol. Want ik wil laten zien dat je geen concessies hoeft te doen op stijl als je kiest voor bewuste producten.” Senne’s collectie bestaat uit babykleding, houten speelgoed, dekens, drinkbekers en haar eigen babyzeep. Alles sluit aan op haar concept, qua gedachtegang, stijl en oorsprong.
“Het gaat niet alleen om het product, maar ook om het gevoel dat je ermee meegeeft.”
In maart 2025 opende Senne haar eigen winkel aan de Engestraat in Deventer. “Een webshop was een logische eerste stap, maar ik geloof in de kracht van fysieke winkels. Vooral in mijn branche is het belangrijk om stoffen te kunnen voelen, materialen te ervaren. Die beleving is heel belangrijk. En ik merkte meteen: mensen worden blij van mijn winkel. Zelfs mensen zonder kinderen lopen binnen ‘omdat het er zo mooi uitziet’.”
De fysieke winkel blijkt niet alleen goed voor de zichtbaarheid, maar ook voor de webshop. “Sinds de opening is de online verkoop ook gestegen. Deventer is toeristisch, en de straat waar ik zit staat bekend om zijn mooie boetieks. Als mensen meer betalen voor een item, wil je er ook wat voor terug. Niet alleen in kwaliteit van de producten, maar in de hele shopping experience. In advies bijvoorbeeld, een private shopping sessie of zelfs een babyshower bij mij in de winkel!”
Ook een goed idee? Wij helpen je op weg!
Via haar moeder kwam Senne bij Qredits terecht. “Ik wilde een vliegende start kunnen maken: een collectie inkopen voor één seizoen, de winkel inrichten en meteen goed beginnen. Dankzij het Microkrediet van Qredits kon ik meteen goed inkopen. Hoe meer voorraad, hoe meer je kunt verkopen. Dat zie je terug in je omzet en ook in de winkel. Ik heb nu een mooi gevulde winkel waar ik trots op ben.”
Ook volgde ze de Training Social Media Gevorderd. “Ik kende social media al goed, dat hoort toch een beetje bij mijn generatie. Maar voor je bedrijf is het anders. Tijdens de training leerde ik hoe je zichtbaar blijft, hoe het algoritme werkt en hoe je met influencers samenwerkt. Dat is lastig als starter, want tarieven zijn vaak hoog. In de training kreeg ik handige tips en ik heb inmiddels al drie succesvolle samenwerkingen gehad."
"Dat heeft me enorm geholpen bij het opbouwen van naamsbekendheid en meer volgers.”
HUSKS